23 Eylül 2024
  • Antalya32°C
  • Ankara31°C

2012 UMRE HEDEFİMİZ 600 BİN KİŞİ

TÜRSAB'ın katkılarıyla düzenlenen fuarın açılışında konuşmacılar hac ve umreye dönük talep artışına dikkat çekti

07 Ocak 2012 / 11:57

TURİZMİN SESİ-ARTİN ŞİRİNPINAR

Hac, Umre ve İnanç Turizmi Fuarı 6-7 ve 8 Ocak tarihlerinde ziyaretçilere açık olacak. İstanbul'un Eyüp İlçesinde yer alan tarihi Feshane binasında gerçekleşen ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen Hac, Umre ve İnanç Turizm Fuarı ziyaretçilerine kapılarını açtı. TÜRSAB'ın öncülüğünde gerçekleşen fuarın açılışına İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Diyanet İşleri Başkanlığı Hac ve Umre İşleri Genel Müdür Vekili Ergün Yücel, İl Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Emre Bilgili, TUROB Başkanı Timur Bayındır ile Diyanet İşleri Teşkilatı'ndan yetkililer, acente temsilcileri ve çok sayıda turizmci katıldı. Açılış toplantısında bir konuşma yapan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy şunları söyledi:

ULUSOY: VATANDAŞLARIMIZA EN İYİ HİZMETİ VERMEYE ÇALIŞIYORUZ
"Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği ve Aktif Fuarcılık olarak bu yıl fuarın üçüncüsünü tertip ediyoruz. Burada hacca giden vatandaşlarımız maddi imkânlarını zorlayarak kutsal topraklara gitmekte ama sağlık ve yaşlarına göre de fedakârlık yaparak yola çıkmak istiyorlar. Bu seyahat diğer seyahatler gibi değil. İnanıyorum ki biz daha dikkatli olacağız; meslektaşlarım daha dikkatli olacaklar. Diyanet İşleri Başkanlığı ile yapmış olduğumuz çalışmalarda vatandaşlarımıza en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz. Sağlık hizmeti, gidiş dönüşlerdeki rahatlıklar, konaklamalardaki rahatlıklar, kara ulaşımındaki vasıtalar ile son model hizmet vermeye çalışıyoruz. En önemlisi vatandaşımıza sahip çıkan bir anlayışla çalışmalar yapıyoruz ve Türkiye bu konuda her zaman başarısını göstermekte. O bakımdan ben Diyanet İşleri Başkanlığımızın özel sektör kamu ayrımı yapmadan göstermiş olduğu anlayışa şükran duygularımı ifade ediyorum.

2011'DE 550 BİN KİŞİ UMRE SEYAHATİ YAPTI
Türk Hava Yolları geliştikçe özel hava yolları da gelişiyor. Biz Diyanet ve THY ile uyumlu bir çalışma içindeyiz. Yine Suudi Başkonsolosluğu ile de uyumlu bir çalışma yapıyoruz. Bu kutsal yolculukta vazifemiz, götürmüş olduğumuz vatandaşlarımıza en iyi hizmeti vermektir. Bunu da yaptığımıza inanıyorum. Arabistan'daki konaklama şartları gelişiyor. 1999 yılında 25 bin kişi taşıdığımız umre seyahatlerinde 2011'de 550 bin kişi; bu yıl tahmin ediyorum 600 bin kişiye çıkacak. Yine burada Hükümetimizin ve Türk Hava Yolları'nın anlayışı sayesinde gidiş dönüşlerdeki zaman darlılığı ortadan kaldırılmıştır. Dünya değişiyor, Türkiye gelişiyor. Değişen şartlara uymaya çalışıyoruz. İnanıyorum ki 2012 yılı aldığımız ücret karşılığında verdiğimiz kaliteli hizmetle Diyanet İşleri Başkanlığı, TÜRSAB, THY, Suudi Havayolları, Atlas Havayolları ve diğer katılan havayolları ile bu çalışmalarımız sürecek. Değerli meslektaşlarım beni 2011 yılında mahçup etmediniz. Kurul toplantılarında göğsümü gere gere vermiş olduğunuz hizmeti anlatmaya çalıştım. Yanlışınızı gösterdim, doğrularınızı ben de takdir ettim. 2012 yılında gerek sizlerin gerekse Diyanetimizin çalışmaları bize rehber olacaktır. Vatandaşa hizmet etmek, onların hayır duasını almak bizim için en önemlisi. Umrede sınır yok ama hac için Başbakanımızın ve Cumhurbaşkanımızın girişimlerine karşın ülke nüfusumuza göre aldığımız kontenjan yetmemektedir. İnanıyorum ki ileriki dönemlerde dost ve kardeş ülke Suudi Arabistan'ın bize gerekli kolaylıkları göstereceğini düşünüyorum."

VALİ MUTLU: ACENTALARIN BÜTÜN İNANÇ NOKTALARINA ULAŞABİLMESİ LAZIM
Açılış organizasyonunda Diyanet İşleri Başkanlığı Hac ve Umre İşleri Genel Müdür Vekili Ergün Yücel ve İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu birer konuşma yaptılar. Vali Mutlu konuşmasında turizmcilerin 2011'de çok iyi işler yaptığını belirtirken şunları söyledi: "Bu yıl turizmimizde yüzde 11'lik gelişmeyi sağlayan ve bu konuda emeği geçen bütün turizmcilerimize, seyahat acentelerimize, otelcilerimize, yatırımcılarımıza ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum. Peygamber Efendimiz seyahat ediniz ve şifa bulunuz der. O nedenle seyahat acentelerimizin yaptığı iş insanların şifa bulmasına vesile olan önemli bir hizmettir. Seyahat etmek bir öğüttür ve bu öğüdü de sizler yerine getiriyorsunuz. Hac ve umre bunların başında geliyor. Bu hepimizin görevi. Arzu eden herkese nasip olmasını yürekten temenni ediyorum. Bu konuda acentelerimizin çok iyi hizmetler verdiğini biliyoruz. Burada THY da çok önemli hizmetler veriyor. Dünyanın birçok yerine kaliteli uçuşlar yapan bu makro kuruluşumuzu da gururla ifade ediyorum ve kutluyorum. Hac ve umrenin yanı sıra inanç turizmini de değerlendirebilmek lazım. Acentelerin sadece hac ve umreye değil bütün inanç noktalarına ulaşarak Türkiye'nin bu potansiyelini dünyayla buluşturabilmesi lazım."