23 Kasım 2024
  • İzmir21°C
  • İstanbul19°C
  • Antalya25°C
  • Ankara18°C

DÜNYA DEVLERİ KEYNOTE KONUŞMALARI YAPTI

Bu yıl ikincisi düzenlenen UXistanbul Uluslararası Konferansı’nda dünyanın lider şirketlerinden birçok ünlü kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik uzmanı, deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı

Dünya devleri Keynote konuşmaları yaptı

26 Şubat 2016 / 11:22

TURİZMİN SESİ

Uzmanlar, keynote konuşmaları, workshop’lar ve panel ile katılımcılara hem teorik bilgi hem de pratik deneyim kazandırdı.Bu yıl ikincisi gerçekleşen 2. UXistanbul Uluslararası Konferansı’nda keynote konuşmacıları, panel ve workshop’lar ile kullanıcı deneyimi alanındaki en son trendler, en başarılı ve en başarısız örnekler ile işin püf noktaları paylaştı. 300’e yakın kayıtlı katılımcı tarafından takip edilen etkinlikte, kullanıcı deneyimi konusunda dünyanın en önde gelen şirketlerin temsilcileri deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı. Değerli markalardan önemli konuşmacıları dinlemek için önemli bir fırsat olması açısından sektör için son derece değerli bir etkinlik olarak görülen konferansta, ilk defa yapılan “Türkiye Kullanıcı Deneyimi Raporu” da katılımcılar ile paylaşıldı.

2. UXistanbul Uluslararası Konferansı’nın açılış konuşmasını gerçekleştiren UXservices Yönetici Ortağı Barış Sarıalioğlu, “Türkiye Kullanıcı Deneyimi Raporu” dan önemli verileri katılımcılar ile paylaştı.
 
Dünya devleri Keynote konuşmaları yaptı
Keynote konuşmacıları arasında Facebook Ürün Tasarım Yöneticisi Jonah Jones, Riff video uygulamasını geliştirirken edindikleri deneyimleri aktardı. Adobe Mobil Başkanı Thomas Balduff, dijital dönüşümde mobil platformların nasıl bir katalizör görevi gördüğünü örnekleri ile gösterdi. Keynote konuşmacılarına dahil olarak ayrıca Futurice İş Tasarımı ve Dönüşümü Direktörü Cathy Wang, ekonomik gerçeklerin tasarım sürecinde nasıl ele alındığını anlattı. Valsplat Kıdemli Kullanıcı Deneyimi Uzmanı Stijn Nieuwendijk ise, son kullanıcıların nasıl tasarım sürecine dahil edilebileceğini ve kullanıcı deneyimi araştırmaları konusundaki püf noktalarından bahsetti. UXservices’ın Yönetici Ortağı olan, aynı zamanda Amazon.com’un en çok satan yazarlar listesinde bulunan Emrah Yayıcı, sanatsal perspektiflerin kullanıcı deneyimi tasarımlarına nasıl dahil edilebileceğini anlattı.
 
Konferans programının önemli bir bölümünü oluşturan ve UXservices’den Pınar Cinali tarafından moderatörlüğü yapılan panelde ise şirketlerin sürdürülebilir kullanıcı deneyimi stratejileri oluşturmaya nereden başlamaları gerektiği ve iyi bir kullanıcı deneyiminin kullanıcı odaklı olarak nasıl tasarlanacağı tartışıldı. Panele Intertech Müşteri Kullanıcı Deneyimi ve Standardizasyon Yöneticisi Ceyda Güzel, Garanti Teknoloji Kıdemli Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı Ömer Arı, Arçelik A.Ş. Kıdemli Kullanıcı Deneyimi ve Endüstriyel Tasarımcı Özgür Mutlu Öz ve TÜBİTAK Proje Yöneticisi Yavuz İnal katıldı.
 
Workshop’lara ilgi büyük
UXistanbul konferansında kayıtlı katılımcıların ücretsiz yararlanabildikleri workshop’lar büyük ilgi gördü. FutureBright Yönetici Ortağı Akan Abdula’nın gerçekleştireceği Davranışsal Ekonomi workshop’unda sosyal bilimlerin öğrettikleri ve müşterilerin irrasyonel kararlarının nasıl daha tahmin edilebilir şablonlara oturtulabileceği anlatıldı. Sosyal bilimlerin bize ne öğrettiği, insan beyninin karar mekanizmaları, beynin hatalı kararları, tüketicilerin irrasyonel davranışları, gerçek olay dosyaları ile incelendi.
 
İstanbul Üniversitesi & Etkileşim Tasarım Uzmanı Dilek Yördem Ceylan, deneyim tasarlamada kullanıcı davranış ve ihtiyaçlarını doğru anlamanın yollarını anlattı. Hizmet tasarımı, hizmet ve deneyim arasındaki farklar, kullanıcı davranışı gibi konuları içerecek workshop’ta örnek bir hizmet tasarımı da yapıldı.Pharos Digital CEO’su Emrah Fakir tarafından yürütülen workshop’ta ise yerel ve global örnekler ile oyunlaştırmanın (Gamification) püf noktaları ve kullanım alanları gösterildi. Oyunlaştırmanın ne olduğu, kilit noktaları, hangi adımlardan oluştuğu, gerçek örnekler ve başarı hikayeleri ile ele alındı.
 
Sogla Sosyal Girişimcisi Göksel Gürsel, gündelik sosyal sorunların empati ile çözümü, katılımcı yardımı ile ortak tasarım süreçleri ve tasarım çözümlerinin adaptasyonu konularını işledi. Aynı zamanda bu çözümlerin nasıl prototip safhasına geçirileceği ve bu prototiplerin nasıl test edileceği de workshop’ta yer bulan konular arasında oldu. UX stratejisti Wieslaw Kotecki, etkili bir proje takımı kurmak için etkili iletişimin nasıl olması gerektiği konusunu workshop’ına taşıdı. Verimsiz proje toplantıları, tasarım sürecine müşterinin paydaşlarının dahil olmaması, takım elemanlarının birbirlerini anlamamaları gibi sorunların proje yönetimi ile nasıl çözülebileceği anlatıldı.
Kaynak: Haber Kaynağı
Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.