22 Eylül 2024

Feriye’de Dünya Mutfağının en özel menüleri olacak

30 Mart 2016 / 16:10

TURİZMİN SESİ- HABER ve FOTOĞRAFLAR/ CANAN ÖZGEN

İSTANBUL- Yıllandıkça değer kazanan, İstanbul’un en güzel mekânlarından Feriye Palace Mekân ve Lezzet güzelliği ile bu yaz kendinden çok söz ettirecek.İstanbul’un en özel adreslerinden Feriye Palace, yenilenen yüzüyle kapılarını açıyor. 1876 yılında yapılmış ek bina anlamına gelen Feriye Palace aslına zarar verilmeden baştan yaratıldı.ts  Feriye Palace, tarihi dokusu, eşsiz boğaz manzarası, konferans, etkinlik ve toplantı salonları ve kalitesiyle İstanbul otellerine rakip olacak.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir,3.jpg

Yarattığı projelerle adından sıkça söz ettiren ve son olarak Feriye Palace’ı İstanbul’a kazandıran deneyimli turizm işletmecisi Göktuğ Özdemir projelerini, renovasyon sürecini, gelecekteki  hedeflerini  medya mensuplarıyla sabah kahvaltısında paylaştı.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir444.jpg

1995 yılından bu yana hizmet veren Feriye Palace, mayıs ayında, geçirdiği renovasyon sürecinin ardından tekrar kapılarını açacak. 20 yıldır Karabol ailesinin işletmesinde olan Feriye Lokantası'nı, aralık ayında 8 yıllığına Kabataş Erkek Lisesi Vakfı'ndan kiraladık. Turizm sektöründe 20 yıllık tecrübesi bulunan Özdemir, Ritz Carlton'da üst düzey yöneticilik, Hillside Su Hotel ve W İstanbul Hotel'de ise genel müdürlük görevlerini yürüttükten sonra,ts 5 yıl boyunca bünyesinde Le Meridien İstanbul, Mövenpick İstanbul, Doria Hotel Bodrum, Doria Hotel Kaş ve Kaş Marina gibi turizm yatırımlarını da bulunduran Makyol'un Turizm Grup Başkanlığını yaptı. 2 yıl önce kendi şirketini kuran Göktuğ Özdemir, Go Proje Yönetim ile, hem yerli hem de yabancı yatırımcılara danışmanlık hizmeti veriyor.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir,5.jpg

Yerli ve yabancı şirketlere hem işletme danışmanlığı hem de yatırım danışmanlığı yapan Göktuğ Özdemir, Bazen de Feriye gibi cazip projeler geldiğinde, kendimiz yatırımcı olarak öne çıkabiliyoruz. Her işletmeye farklı tüzel kişilikler kuruyor ve bu şekilde yönetiyoruz. Bazı projelerde sadece danışman oluyor, bazılarında ortak oluyor bazılarında ise direkt projenin yönetimini üstleniyoruz. Şu anda Bodrum Yalıkavak’ta Highlight adlı bir otelimiz var.ts Feriye’yi ise şu anlık vakıftan 8 yıllığına kiralamış durumdayız, ancak bu anlaşmayı daha da uzatmayı umuyoruz.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir,6.jpg

Renovasyon çalışmaları ile birlikte, burayı İstanbul’un en önemli toplantı, davet ve etkinlik alanlarından birisi haline getirmek istedik. Burası 5.560 m²  alana sahip, toplamda 4.500  m²  açık alanı olan bir tesis. 10 toplantı salonu, Özel bir Sinema düzenli toplantı salonu,10 kişiden 3 bin kişiye kadar ayakta davet verilebilecek bir Yeni Feriye Palace’ı yarattık. Tarihi dokuya zarar vermeden aslına uygun şekilde Ünlü Mimar Çağlayan Tuğal ile çalışarak Renovasyon sürecini geçirdik. Ünlü Mimar ve İstanbul sevdalısı Çağlayan Tuğal, Topkapı Sarayı Restorasyon projesini gerçekleştirmiştir.ts Yeni Feriye Palace’ın Alt yapı ve üst yapı çalışmaları Nisan ayında bitmiş olacak. Çalışmalar sürerken Feriye Palace’ın farklı bölümlerinde misafirlerimizi en üst seviyede Vip hizmet anlayışı ile ağırlamaktayız.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir.jpg

Göktuğ Özdemir yönetiminde, üstün ve profesyonel kadro ile  Satış Pazarlama Direktörü Esen Gürbüz Sezgin, Operasyon Müdürü Erdinç Bektaş, Pazarlama Müdürü İnci İnan ve Satış Müdürü Merve Balaban Çakırusta  ile  27 mutfak ekibi ve toplamda 70 personeliyle Feriye Palace  İstanbul’un en özel mekânıdır.Feriye, çalışmalarımızla birlikte 5 yıldızlı bir oteldeki konaklama haricindeki tüm hizmetleri alabileceğiniz bir tesis haline geldi.ts Açık alanların yaklaşık 4.500 m² ‘si bizim kullanımımızda. Buralarda da çadırlar ile ya da açık havada hizmet verebiliyoruz. Bu da boğaz hattında pek olmayan bir şey. Bizimle benzer hizmetleri Four Seasons Bosphorus ve Çırağan Sarayı dışında verebilen yok. Boğaz bölgesi koruma altında olduğu için bundan sonra da olacağını düşünmüyorum. Burayı yenilerken ilk haline sadık kalmaya çok dikkat ederek kullanıma göre küçük değişiklikler yaptık. Proje Anıtlar Kurumu’nun takibi altında. Buranın tarihi dokusuna değer verip bu dokunun gerektirdiği şekilde çalışıyoruz. Bulunmuş olduğumuz konum İstanbul’un en özel yerlerinden birisi. Hem yerli hem de yabancı misafirlerimizin İstanbul’u en iyi deneyimleyebilecekleri bir mekan haline getirmek istiyoruz.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir,7.jpg

Yabancı konuklarımıza Dünya Mutfağından lezzetler sunarak ülkelerine gittiğinde, bizlerden bir şeyler götürerek anlatacakları bir şeyler olsun istedik. Lezzetlerimizi ve tarihimizi anlatmaları için Feriye Palace’ ta lezzetli yemekler eşliğinde  manzarayı da yaşatıyoruz. Chef Aydın Demir’in hazırlamasıyla Dünya Mutfağının lezzetlerini sunarken Feriye Palace konumu itibariyle, İstanbul Boğazı’nın Ortaköy kıyısında Boğaz Köprüsü’ne de çok yakındır.ts Dış mekândan Kız Kulesi ve Topkapı Sarayı’nı da görmektedir. Karşısında Beylerbeyi Sarayı  temiz boğaz havası Feriye Palace’a ayrı bir güzellik katıyor. Yurtdışından gelen yabancı konukların tercihi olan Feriye Palace  uzman yönetimi ile İstanbul’a aynı zamanda rehberlik ediyorlar.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir22222.jpg

Düğün  ve Nişan  gibi çok anlamlı ve özel davetlerin de bu seneki adresi Feriye Palace  olacak. Türkiye'nin son dönemlerde Orta Doğu ve Hint coğrafyası açısından çok önemli bir düğün destinasyonu haline geldiğini kaydeden Göktuğ Özdemir, Düğün Nişan gibi özel davetler için görüşmeler yapıyoruz. ''Çevremizdeki otellerde bu düğünler sık sık yapılıyor. 4 gün boyunca süren, kaliteli misafirlerin katıldığı bu etkinliklerin ülke turizmine ve işletmelere önemli kaktı sağlayabileceğini düşünüyorum. Biz henüz yeni başladık ama bu yolda ilerliyoruz.'' dedi.

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir222.jpg

Feriye Palace İşletmecisi Göktuğ Özdemir, Turizmin içerisinde olduğu durum bizi de etkiliyor.ts Yabancılarda bir çekinme eğilimi oluştu. Bu bizim rezervasyonlarımızda da bekleme ya da iptal durumlarına yol açtı. Ancak bunun yalnızca bizim değil, tüm dünyanın problemi olduğunu hepimiz görüyoruz. Ben bu dönemin çabuk geçeceğini düşünüyorum. İptaller var, ancak görüştüğümüz firma temsilcileri iptallerin yalnızca İstanbul’a dönük olmadığını, diğer ülkelerin de etkilendiğini söylüyor. Elbette Türkiye’nin durumu biraz daha farklı, bu sebeple biz daha fazla etkileniyoruz ve toparlanmamız biraz daha uzun sürecektir. Ancak yine de umutlu olmakta fayda var.''

feriye-palace,-goktug-ozdemir,satis-pazarlama-direktoru-esen-gurbuz-sezgin,-operasyon-muduru-erdinc-bektas,-pazarlama-muduru-inci-inan-ve-satis-muduru-merve-balaban-cakirusta-,-executive-chef-aydin-demir22222x2.jpg

Ben 2001 yılında İstanbul’a döndüm. O zaman 2 milyon turist geliyordu, şu anda 12 milyon geliyor. İstanbul dönemsel olarak kayıp yaşayabilir, ancak ben İstanbul’un 30-40 milyon turist ağırlayabilecek potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum. Kriz bahanesiyle yatırımcıların frene bastığı zamanda biz gaza bastık. Yatırımcıların dikkat etmesi gereken bir dönemden geçiyoruz. Borçlanarak değil, daha akılcı davranmalarını öneriyorum. Krizden korkmuyoruz korkmadık.ts Türk halkı birçok kriz gördü  ve bunları atlattı. Bu gün yaşanan olumsuz havanında değişeceğine inanıyoruz. Bu nedenle biz stratejik planlarımızla hedefimize odaklandık. İşimizi çok iyi yapıyoruz. Personelimize güveniyoruz. Mekân olarak da en önemli Lokasyondayız. Bu nedenle Feriye Palace  İstanbul’un en özel mekânıdır” dedi.