22 Eylül 2024
  • Antalya32°C
  • Ankara31°C

SALAM AİR, TEMMUZ AYI İTİBARİYLE İSTANBUL VE TRABZON UÇUŞLARINA BAŞLADI

SalamAir İstanbul ve Trabzon uçuşlarının başlaması nedeniyle, 04 Temmuz 2019 tarihinde Elite World Taksim Hotel’de sektör temsilcileri ile bir araya geldi

Salam Air, Temmuz ayı itibariyle İstanbul ve Trabzon uçuşlarına başladı

05 Temmuz 2019 Cuma 18:22

TURİZMİN SESİ

2016 yılında kurulan ve 2017 yılında ilk uçuşlarına başlayan Umman Sultanlığının düşük bütçeli (Low-cost) resmi Havayolu olan SalamAir Türkiye uçuşlarına başladı. 01 Temmuz 2019 tarihinde Maskat-Trabzon-Maskat hattı önce haftada 3 frekans olarak planlanmış ancak gelen yoğun talepler üzerine 4 frekansa çıkarmıştır. Bunun yanı sıra 03 Temmuz 2019 tarihi itibariyle SalamAir bu kez haftada 2 frekans olmak üzere Maskat- İstanbul Sabiha Gökçen (SAW) - Maskat hattını başlatarak karşılıklı olarak şu an için haftada toplam 6 seferle her iki ülkenin gerek kültürel gerekse ticari olarak ilişkilerine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. 2019-2020 kış sezonunda öncelikle İstanbul uçuşlarını haftada 2’den 3’e çıkarmış olan SalamAir, Türkiye uçuşlarını kademeli olarak filosuna katılacak yeni A320NEO uçaklarıyla birlikte artırmayı planlamaktadır.

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel-.jpgToplantının açılışını yapan SalamAir GSA Müdürü Haluk Aksoy; “01 Temmuz’da Maskat-Trabzon, 03 Temmuz’da Maskat- İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı(SAW) olmak üzere toplamda haftada 6 uçuşun başlaması nedeniyle duyduğumuz haklı gururu siz değerli dostlarımızla paylaşmanın büyük bir mutluluğunu yaşamaktayız. Bu nedenle davetimize teşrif ederek bizleri onurlandırdığınız için en içten teşekkürlerimizi sunuyor, sizlere hoş geldiniz diyoruz” SalamAir GSA Müdürü Haluk Aksoy, Merkez ofisten gelen misafirlerini, Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Anwar Al Rawas, SalamAir İcra Kurulu Başkanı, CEO Captain Mohamed Ahmed, Türkiye GSA şirketi kuruluşu olarak Katera Turizm ve Turizm Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Çolakel, Satış Başkanı Mohamed Dessouky, Pazarlama Başkanı Şerif Ösni ve SalamAir ekibini takdim etti. Aksoy; “Bizim için teknoloji yatırımları da son derece önemli. İçimizde teknolojiye ciddi yatırımlar yapmış kardeşlerimiz ve kuruluşlarımız var. Onlarda son derece önemli ve onlarla bizim çok ciddi işbirliklerimiz olacak. Bu konuda onlara şahsen güvenim son derece fazladır. Dolayısıyla biz bu balansı hem teknoloji sistemine yerleştirmiş ya da henüz tam teknolojiyle devam etmeyen acentalarımız hepsini bir balans olarak, bir eşitlik olarak algılayalım. Dolayısıyla teknolojinin önünde hiç birimiz kolay kolay duramayacağız. Bu bir gerçektir” dedi. Sözlerine devam eden Aksoy; “En başında iki yere uçmayı düşündük biri Bursa biri Trabzon’du. Bu destinasyon artışı için son derece önemli. Dolayısıyla biz şu anda Trabzon ve İstanbul’la başlamış olduk. Daha sonra tekrar gözden geçireceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel.jpg

SalamAir İcra Kurulu Başkanı ve  CEO’su Captain Mohamed Ahmed; “Bugün çok yeni ve genç bir havayolu olan SalamAir Havayolu’nun 2. yılında şirket olarak arzulu ve geleceğe yönelik çalışmalar yapmaktayız. 2019 yılında 3 uçak ile başladığımız şirketimizde filomuzu genişletmeye devam ediyoruz. Aralık ayı sonuna kadar 6 yeni uçağımızla birlikte, 9 uçakla yılı kapatmış olacağız. Yeni jenerasyon dediğimiz Airbus 320 NEO ile uçuşlarımıza devam ediyoruz ve son olarak da Trabzon-İstanbul uçuşlarımıza bu uçakla başlamış olduk. Uçak son derece teknolojik olarak yüksek bir teknolojiye sahip. Özellikle çevre koruması açısından son derece önemli bir yapıya sahip ve yakıt harcaması konusunda da o kadar ekonomik. Böylece biz de Oman’ın ilk düşük bütçeli konseptiyle başlayan havayolu şirketiyiz. Oman Air bilindiği üzere ilk havayoludur, biz de ikinci dünya havayolu olarak operasyonlarımızı yapıyoruz” dedi.

İSTANBUL VE TRABZON UÇUŞLARIMIZ BİZİ HEYECANLANDIRAN BİR DESTİNASYON
Bizim daha önce açmış olduğumuz destinasyonların arasına en son Trabzon ve İstanbul uçuşlarımız katılmış durumda. İstanbul hakikaten bizi çok etkileyen ve heyecanlandıran bir destinasyon. Ben de burada kendimi evimde gibi hissediyorum. Yalnız ben değil, bütün Oman ülkesinde yaşayan vatandaşlarım aynı şekilde hissediyorlar.

HİÇ KİMSE İNANMAMIŞTI
Başlangıçta Trabzon’u biz gündeme getirdiğimizde hiç kimse bize inanmamıştı, Trabzon iyi bir destinasyon olmayabilir dediler. Ancak biz bu konuda ısrarlı davrandık. İlk önce 2 uçuş koymuştuk. Fakat inanılmaz bir talep geldi. Şu anda 3 ve 4. uçağımızı da koyduk. Haftada 4 uçuşla Trabzon devam etmekte. Uçaklar dolu vaziyette.

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI’NDA SLOT PROBLEMİ VAR
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı son derece güzel ve verimli bir havalimanı. Ancak çok yoğun trafiği aldıkları için slot problemi var. Bu havayollarının önünde ciddi bir engeldir. Biz bu engeli aşmak için ciddi çaba sarf ediyoruz. Arzumuz İstanbul’a çok daha fazla uçakla uçuşlarımızı yapabilmek.

TÜRK PAZARINA GÜVENİYORUZ
İnanıyoruz ki SalamAir olarak, Türkiye’de ürünümüzü olabildiğince noktalara ulaştırmayı arzu ediyoruz. Bunun için de biliyoruz son derece büyük bir pazar ortada ve önümüzde. Türk pazarına ve sizlere çok güveniyoruz.

20 DESTİNASYONUMUZ VAR DAHA GENİŞ PLATFORMA YAYACAĞIZ
Görüldüğü gibi büyümek üzere son derece arzuluyuz. Çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Uçak sayımızı arttırmak istiyoruz. Şu anda 20 destinasyonumuz var bunu daha da geniş bir platforma yaymak en büyük arzumuz. Şirketin %70’i özel sektöre ait, %30’u ise devlete aittir. Dolayısıyla heyecanımız yüksek, gittikçe büyümek istiyoruz.

MASKAT’TA NELER YAPABİLİRSİNİZ?
Maskat’ta İstanbul kadar güzel bir şehirdir, sizleri bekliyoruz. Maskat tabiat olarak dağlık, yeşil bir tabiata sahip, Trabzon gibi. Salalah, son derece sezon itibariyle Temmuz ve Ağustos aylarında turistik bir bölge. Biz Dubai gibi değiliz. Malum Dubai’de çok yüksek binalar, geniş binalar arasında bir şehirdir. Herkes orayı ziyaret etmek ister. Ama bizse Maskat daha tabiat, daha hoş bir ülke olarak bekliyoruz. Biz de binalar yüksek değildir, yüksek olanlar dağlardır. 1700 km plajı olan bir sahilimiz mevcut. Özellikle balık yakalama şeklinde yapılan sporu yapabileceğiniz çok güzel bir yer. Dalış programları dalma noktasında güzel sahiller ve deniz mevcut. Dolayısıyla burada balık tutmak, deniz mahsullerinden elde etmek son derece keyif verecektir. Bölgede şuna inanıyoruz ki gerek kültürel, gerek vadileriyle, dağlarıyla, tabiatıyla olan en zengin ülke biziz.

TURİZMDE CİDDİ BİR GELİŞME VE YÜKSELİŞ VAR
Oman’da, Maskat’ta yeni açılan otellerimiz var. Turizmde ciddi bir gelişme ve yükseliş var. Dubai’de olduğu gibi çeşitlilikten ziyade daha dingin ve hoş bir bölge olduğunu düşünebilirsiniz.

HEPİNİZİ MASKAT’A BEKLİYORUZ
Hepinizi Maskat’a bekliyoruz. Maskat’ın bütün güzelliklerini ve Oman kültürünü yaşamaya davet ediyoruz. Yeni, genç ve dinamik bir havayolu olarak uçuşlarımızı sürdürürken Oman vatandaşlarımız Türkiye ile çok ilgililer ve çok merak ediyorlar. Aynı şekilde bu ilginin Türkiye’den de Oman için olacağına inanıyoruz. Ülkemizin her şeyi güzel, yemekleri ve kültürü güzel. Hepinizi Maskat’a bekliyoruz.

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel-001.jpg

Türkiye GSA şirketi kuruluşu olarak Katera Turizm ve Turizm Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Çolakel; “Amacımız ülkemize mümkün olduğu kadar çok fazla sayıda havayolu getirmek. Daha önce getirdiğimiz havayolları vardı, buranın yenisi olarak SalamAir’i getirmekten çok mutluyuz. Çünkü biz bu ürüne, ekibe ve havayoluna çok inanıyoruz. Çok dinamik, çok efektif, çok yaratıcı ve kreatif bir havayolu. Yakın zamanda ismini çok duyacaksınız. Şu anda uçtuğu noktalar belli. Ama yakın zamanda uçtuğu sayılarda artacak, uçuş filosu da genişliyor. Satış konusunda özellikle sevgili turizmci dostlarımızın desteğini bekliyorum. Bu havayolu Türkiye’ye güvendiği için Türkiye uçuş ağına ekledi. Bu bizim için sevindirici bir olay. Haftada 4 gün Trabzon demek haftada düzenli olarak, tarifeli 800 turist getirmek demek. İstanbul şu anda 2 uçuş ama yakın zaman slot problemleri çözüldüğü takdirde 3,4 ve hatta 6 uçuşa çıkacak. Dolayısıyla her bir havayolu ülkemize kazandırılan çok önemli bir döviz girdisi. Biz bu düşünce ile yola çıktık ve bu konuda adımlarımızı atıyoruz. Yeni havayollarını da inşallah en yakın zamanda getirip sizlerle paylaşacağız. Havayollarını buraya getirmek tek başına GSA’in yapabileceği bir şey değil, güçlü ve kuvvetli ortaklar gerekiyor. Bunun için özellikle desteklerinden ötürü yer hizmetleri firmamız Havaş firmasına, yer hizmetleri firmamız TGS’ye, Mercure’e, ev sahipliğinden ötürü Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na, bu havayolunu Türkiye’ye getiren, büyük emekleri olan sevgili Haluk Aksoy’a teşekkür etmek istiyorum. SalamAir ülkemize çok önem veriyor. Bu yüzden Yönetim Kurulu Başkanımız Dr. Anwar Al Rawas, SalamAir İcra Kurulu Başkanı ve CEO’muz Captain Mohamed Ahmed kendisi aynı zamanda pilotumuz Trabzon’a ilk uçağı kendisi getirdi, Satış ekibi ve yöneticilerimiz de bizimle burada bizimle beraberler. Yönetim kadrosu full kadro İstanbul’a geldi.  Bu da Salam Air’in ülkemize verdiği önemi gösteriyor. Bir yola çıktık inşallah sizlerle beraber bu yolculuğa büyüyerek devam edeceğiz” dedi.

Neden Salam Air ismi?

SalamAir isminin nereden geldiğini açıklayan Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Anwar Al Rawas; “SalamAir ismini seçmemizin nedeni “Barış ve Huzur” anlamındadır. Dolayısıyla buna inanıyoruz, aynı zamanda inanışlarımıza göre de bu şekilde söyleyebiliyoruz” dedi.

Vize Nasıl Alınıyor ve Ne Kadar Ödeniyor?
Umman Sultanlığı vize taleplerinizde; Elektronik Vize kullanılmaktadır. T.C. pasaportlu vatandaşlar Online vize ile 5 Oman Riyali(OMR), (75 TL) ile başvurabiliyorlar ve hızlı vize alınıyor. Bu bedel 10 günlük turist vizesini kapsamaktadır.

Aşağıdaki linkten vizenizi kolaylıkla alabilirsiniz.

Maskat’a Gidiş-Dönüş Ne Kadar Uçabilirsiniz?

Maskat’a gidiş dönüş İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan (SAW) vergiler dahil 187$’dır.

Gecenin sonunda çekiliş yapıldı ve şanslı 3 kişiye tercih edeceği Maskat ve ya Salalah’a tek kişilik uçak bileti ve şanslı 2 kişiye uçak maketleri hediye edildi.

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel-002.jpg

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel-003.jpg

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel-004.jpg

salamair-icra-kurulu-baskani-ve- ceo’su-captain-mohamed-ahmed,-salamair-gsa-muduru-haluk-aksoy,-turkiye-gsa-sirketi-kurulusu-olarak-katera-turizm-ve-turizm-yatirimlari-yonetim-kurulu-baskani-kayhan-colakel-005.jpg