22 Eylül 2024

SHAKESPEARE MOUNTAİN BISTRO ZİRVEDE

02 Haziran 2012 / 10:00

TURİZMİN SESİ-Halil ÖNCÜ-KEMER

2365.mt'de Shakespeare Mountain Bistro'nun açılış kurdelesini Antalya Vali Yardımcısı Recep Yüksel, Antalya Büyüksşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, Kemer Kaymakamı Bayramali Köse, Olympos Teleferik Genel Müdürü Haydar Gümrükçü ile Shakespeare Bistro'nun ortakları Zeki Özen ve Barış Yaşa kesti. Antalya'nın alternatif turizm merkezlerinden birisi olan Olympos Teleferik'in, Tahtalı Dağının 2365 mt.sinde yer alan merkezinde artık Antalya'nın çok yakından tanıdığı “Shakespeare Bistro” hizmet verecek.

Shakespeare Mountain Bistro'nun açılışı Antalya Vali Yardımcısı Recep Yüksel, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, Kemer Kaymakamı Bayramali Köse, Olympos Teleferik Genel Müdürü Haydar Gümrükçü ile Shakespeare Bistro'nun ortakları Zeki Özen ve Barış Yaşa tarafından yapıldı. Açılışa çok sayıda turizmci de katılırken, açılış öncesi kokteyl düzenlendi ve katılımcılara yine Tahtalı'da yeni bir etkinlik olarak gözde çarpan Escape Firmasının Yamaç Paraşütü gösterisi de gerçekleştirildi. Zirvede gezi yapan katılımcılar, 2365 mt. den manzarayı büyük bir keyif ile seyrettiler.

Shakespeare Cafe Bistro zirveye yakıştı…
Açılış öncesi verilen kokteylde bir konuşma yapan Olympos Teleferik Genel Müdürü Haydar Gümrükçü, “ Turizmin zirve yeri Antalya'nın şu anda bir zirvesinde daha bulunuyoruz. Sizleri burada ağırlamaktan büyük onur duyuyoruz. Olympos Teleferik olarak 5 yıl önce 17 Haziran'da ilk açışımızı yaptık. O tarihten bu yana sürekli % 30 – 40 arası her yıl misafir artışımız ile bugüne kadar geldik.

Ve çıkışımızı da böyle sürdürüyoruz. Bu arada Antalya'mızın yetiştirdiği, burada doğup büyüyen, gelişen ve ulusal bir markası olan Shakespeare Cafe Bistro ile bu yıl itibariyle çalışmaya başladık. Hem sezona merhaba hem de aynı zamanda Shakespeare Mountain Bistro'nun açılışını yapmak üzere buradayız. Antalya'mızda bildiğimiz turizm olayının dışında deniz, güneş,kum otel ve bunun dışında şunu gördük ki, burada gelen turistlerin otellerin dışında vakit geçirebilecekleri hatta değişik yerleri tarihimizi, kültürümüzü doğamızı, teknolojimizi görecekleri bir yere ihtiyaç vardı. Burası bu saydıklarımızın teknolojik tarafını da oluşturuyor. Şu anda zirvesini oluşturduğumuz teleferik dünyanın en uzun insan taşıyan teleferiği. 4350 mt. ile en uzun hattı olan teleferik. Avrupa'nın da en büyüğü” dedi.

Zeki Özen , “ Antalya'da restaurant sektöründe büyük bir enflasyon yaşanmakta”

Shakespeare Bistro'nun ortaklarından Zeki Özen ise konuklara hoş geldin mesajı verdikten sonra yaptığı konuşmasında, “ 2001 yılında Antalya Migros'ta çıktığımız yola şubelerimizi arttırarak bugünlere geldik. Antalya'da restaurant sektöründe büyük bir enflasyon yaşanmakta. Birçok konuda olduğu gibi bu konuda da plansız bir büyüme var. Bizde altıncı şubemizi açtıktan sonra açacak yer kalmadı dedik ama gidilecek ve bu işi yapacak bir yer daha varmış o da; Tahtalıymış. Yaklaşık 3 ay önce el sıkıştık. Bir aylık hazırlanma dönemi sonrası burayı açtık. İnşallah faydalı oluruz” diye konuştu

Vali Yardımcısı Yüksel, “Olympos Teleferik aynı zamanda Antalya'nın çok önemli bir markası ile çözüm ortaklığı, iş birliği yapmış durumda”
Açılış sonrası görüşlerini aldığımız Antalya Vali Yardımcısı Recep Yüksel yaptığı açıklamasında, Olympos Teleferik ile Shakespeare firmasının zirvede yeme içme ünitesi ile çok güzel hizmet sunacaklarına inandıklarını söyleyerek, “ Burası tarihten beri aslında çok değerli ve kutsal bir dağ. Çıralı'nın Olympos'un zirve noktasındayız. Tahtalıda ve 2365 mt.deyiz. 1 haziranda burada hala kar var. Ceketle burada bulunuyoruz. Buradan aşağıya 10 dakikada inerek denize girersiniz ve yüzersiniz ve dalarsınız. Buda Antalya'nın güzelliği. Hem kültür değerlerimiz açısından çeşitliliği ile ne kadar övünsek azdır. Hem de bu çeşitliliği turizme kazandırdığı esneklik ile genişlik ile 12 aya yayılan turizmimiz ile ne kadar övünsek azdır. Burada Tahtalı Olympos Teleferik çok önemli bir slogan kullanıyor. “Sea To Sky” Yani denizden gökyüzüne. 200 binden fazla insan bunun büyük çoğunluğu yabancı ve yarısına yakını yerli her yıl keyifle burayı ziyaret ediyor ve Antalya Körfezini Göynük'den Adarasan'a Kaşa, havanın açık olduğunda Serik Belek ve Manavgat'ı görebiliyorlar. Burada geçirdiği zamanı daha unutulmaz, daha değerli keyifli hale getirecek bir hizmet daha burada faaliyete geçiyor. Olympos Teleferik aynı zamanda Antalya'nın çok önemli bir markası ile çözüm ortaklığı, iş birliği yapmış durumda. Burada kafeterya hizmetleri de çok kaliteli bir şekilde sunulacak. Olympos Teleferik Tahtalı Shakespeare firması ile burada insanlar geldiğinde yeme içme ünitesi ile çok güzel hizmet sunacak” dedi.
Valilik olarak büyük destek verdikleri Tahtalı'daki Yamaç Paraşütü ile de ilgili konuşan Yüksel, “ Burada gökyüzünden,deniz kıyısına artık yamaç paraşütü ile uzman ellerde insanlar artık atlayışlar yapılabilecek. Bu da çok önemli. Geçmişte biliyorsunuz, burada sinema filmleri de yapıldı. Buraya her çeşit profesyoneli de bekliyoruz. Meraklısını da bekliyoruz, doğayı, Toros tipi sedir ağaçlarımızı görmek için insanlarımızı bekliyoruz. Gelsinler keyif alsınlar. Hem yayla havasını solusunlar hem de binlerce yılık antik çağlara giden insan ruhunun kalıntılarını bir dinlesinler” dedi.
Başkan Akaydın ilk kez Olympos Teleferiğe binerken, duygulu anlar yaşadı

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın da açılışa katılırken, ilk defa Olympos Teleferik ile zirveye çıktığını belirtirken, “ Bunu yaşamak çok güzelmiş. Bunu daha önce yaşamalıydım” dedi. Başkan Akaydın, “ Zirve harika, açıkçası burada duygulu anlar yaşıyorum. Bu bölgeler benin Antalyalı olmama vesile olan yerler. 1976 yılında Ankara Üniversitesi asistanı iken, ben Antalya'yı bu bölge ile keşfetmiştim. Tabi o zaman bu kadar yükseklere çıkmamıştım. Şimdi bu yüksekliği dünyanın da en uzun teleferik parkurlarında yakalamış olmak beni çok keyiflendirdi. Müthiş bir manzara var. Toros dağları, altımızda üç adalar Olympos,Tekirova, Çamyuva ve Kemer çok heyecan verici. Shakespeare Mountain Bistro'nun açılışının da hayırlı olmasını diliyor bol kazançlar temenni diyorum” dedi.