23 Eylül 2024
  • Antalya32°C
  • Ankara31°C

TREKİST GRUBUNUN RAFTİNG KEYFİ

Cumartesi günü kötü hava ihbarlarına rağmen 22 cesur arkadaş Düzce yollarındaydık .

TREKİST  GRUBUNUN RAFTİNG KEYFİ

08 Nisan 2009 / 11:46

TURİZMİN SESİ

Geçen hafta tüm hafta boyunca pazar günümü planlamak için uğraştım. Aslında bir yürüyüş planı istiyordum aklımda bu vardı. En sonunda cumartesiden Trekist grubunun akşamki toplantısına katıldım maksadım tanışmaktı. Tanıştık. Zeynepin nefis plavını yedik ardından da kaymaklı kadayıf derken yiyeceklerin lezzetinin verdiği sarhoşlukla olucak ki kendimi pazar günkü raftinge katılmaya ikna edilmiş ve EVET KATILIYORUM demiş olarak buldum. Ertesi gün otobüsümüze bindik ve yaklaşık 3 saat sonra melene vardık. Hava güneşli ve sıcaktı. Çok güzel bir gündü. Önce orada Melen Çayının yanındaki tarihi (600 yaşında) çınar ağacının altında çay içtik düzcenin bodur bacaklı minik köpeciğiyle atıştırmalarımızı paylaştık ve sohbet ettik.

Ardından yürüyüş grubu sucuklarını ve ekmeklerini de aldı (bu arada ben sucuklara baka kaldım) ve bizden ayrılıp yollara düştü.Daha sonra biz raftingçiler özgür raftingin start noktasına yürüdük ve orada bize verilen rafting kıyafetlerini giyindik. Bu insana son derece karizmatik bir görüntü ve ifade veren kıyafetlerle bir de grup fotosu çekildik ardından da yakışıklı rehberimiz Ayhan'ın rafting öncesi verdiği eğitimi seyrettik.Evet derkenn işte o an geldi ve rafting için gruplara ayrıldık ve botlarımıza bindik. Rehber bizi ikişer ikişer bota yerleştirdi. Bizden sonra Özgür Raftinge ait diğer bot ve Trekistin rafting ekibi ve botu suya indi. Biz önden çıktık bu arada sular daha coşmamışken rehberimizin talimatlarını uygulamaya alıştırıldık.

İLERİ! GERİ! SOL geri! Sağ geri! DUR! İÇERİ!. Bu arada Gülşen arkadaşımız (benim sağımdaydı kendisi) hemen arkamızda duran Rehber The Yakışıklı Ayhana bizi sağ sağlim suya düşmeden bitiş noktasına ulaştırması için çeşitli rüşvetler teklif etmekle meşguldü. Derken sular iyice coştu ve biz kendimizi kürek çeker vaziyette çığlıklar ve kahkahalar atarak kocaman dalgaların altından geçerken bulduk. Bu arada hemen önümde kürek çeken Zeynep arkadaşımız onca aksiyon ve şamata arasında benim kafamda hareket halinde olan kaskı kontrol ve düzeltme işlemlerini hiç ihmal etmedi. Su oldukça coşkulu ve nereye gideceği belli olmayan kocaman dalgalarla doluydu. Gülşen arkadaşımız da bu sefer rehberi botu kıyıya çekmeye ikna etmeye çalışıyordu. Neyseki Fırat arkadaşımız botu kıyıya parkedemeyeceğimizi çünkü oraları isparkın aldığını söylemesiyle Gülşen arkadaşımızı ikna etti.

Sonra bir ara durduk ve arkadan gelenleri bekledik. Çünkü biz baya ilerlemiştik. Daha sonra baktık ki geliyorlar devam ettik bu arada trekistin rafting ekibi bizi botlarıyla geçtiler. Sonra ilerde baktık botlarını kıyıya park ettiler. Biraz dinlencekler heralde diye düşündük el salladık geçtik gittik. Bu arada üzerimizden geçen atmaca ve bilimum vahşi kuş türlerini uçarken seyrettik. Çevredeki doğal güzellikler ise enfesti. Manzara inanılmaz güzeldi. Suyun ortasındaki kayaya konmuş leylek bile gördük. Rehberimizin keyfine diyecek yoktu çünkü arkadaşlarımız tarafından çikolatalar ve keklerle besleniyordu. Bu arada ilerde birkaç zorlu dalgalı ve kayalı dönemeci başarıyla geçtikten sonra sakin sulara vardık rehberimiz biraz bekleyelim diğerlerini dedi bu arada Fıratı gözüne kestirmiş olmalı hiç beklemediği bi anda suya attı.

Ardından da Zeynep'e dedi ki onu sudan sen çıkarcaksın neyse bu arada suya düşen Fırat suya sırtüstü yatmış dünya umrunda değil Rehber ipe tutun diyo umursamıyo oh su üstünde keyif neyse Zeynep Fırat'ı yakalamak için suya eğildi derken meğersem tuzakmış rehberin itmesiyle Zeynep de kendini suda buldu. Sonra onları bota alarak yolumuza devam ettik. Bitiş noktasına vardığımızda Hepimiz nası yani bittimi olamaz bu bitemez diyorduk ama 2 saatlik aksiyon ve eğlence dolu yolculuğumuz bitmişti. Sonra bottan inerken karizma dolu görüntümüzle fotoğraflarımız çekildi pozlar verdik. A ! A! O da ne 3 adet kürek su üstünde geçti gitti. Üç kürek arkadaş birlikte akıntıya kapılmışlar biz de tenis maçı seyreder gibi küreklere bakakaldık.

Sonradan duyduk ki o zorlu kavşaklardan birinde trekistin botu devrilmiş bütün ekip suya. Sonra biz içeri giridk duş aldık kuru kıyafetlerimizi giyindik ve geçtik sobanın başında bi taraftan ısınıyoruz bi taraftan diğer ekiplerin gelmesini bekliyoruz. Diğer ekiplerin de gelmesiyle yemeğimizi yiyip sohbet ettikten sonra geri dönüş için yola koyulduk. Bu son derece güzel güneşli bol eğlenceli gün böylece sona ermişti. Otobüste ise herkes dönüş yolunda uyumuştu. Bense otobüsün arkasında botu devrilen ekibin yol boyunca anlattıkları bottan düşme ve karaya çıkma maceraları ve benim uyurken gördüğüm rüyalar karışımı bir yolculuk sonunda evime vardım. Trekist grubuna beni raftinge ikna ettiği için ve aralarına alıp bu güzel günü benimle geçirdikleri için çok teşekkür ediyorum.

Seden ÜNAL Selçuk arkadaşımıza raporu kaleme aldığı için teşekkürler.Aktivitede benim vurgulamak istediklerim ;
* Öncelikle botlara binip bu havada rafting yapan 16 cesur arkadaşı tebrik ediyorum .( sarı Bot: Yılmaz, funda, ibrahim , erdal, ekin, murat, Uğur / Kırmızı bot:
Tülay, Fusun, Serhat, +1 , Bekir , Beyhan, Ohanes, Hülya )
* Raft ekibizin biraz paslandığı görüldüğü bu aktivite antreman olarak iyi geldi :)
* Bardaktan boşanırcasına yağan yağmurda 1 saat boyunce yürümek
* Fındık sobasının çıkardığı çıtırtıları ve fırtınanın sesini dinleyerek uyumak
* Mangalda pişen Köfte biber ve soğanların tadı
* Çiğdemin nefis dolmaları ve gece turşu kavurması suprizi sabah melemeni
* Ateş başında edilen sohbet
* Belkide melende ara sıra suyun azlığından bot taşıyan tek ekip olmak :)

Hepsi birer güzel anı olarak kaldı.

Biliyorsunuz her aktivitede haftanın elemanı seçmek gibi bir adetimiz var.
Bu aktivitedesarı botta çok çalışan Uğur Çetin , Yaptığı ikramlar ve çalışkanlığı nedeniyle Çiğdem Öztürk Haftanın elemanları olarak seçildiler.